Rewolucja w płatnościach 2019/2020 – CIT,PIT, VAT
Rewolucja w płatnościach 2019/2020 – CIT,PIT, VAT
Miejsce szkolenia: Nowy Targ, ul. Krzywa 1 - Urząd Miasta (sala obrad)
Data szkolenia: 06.12.2019r. w godz. 9:30 – 15:00
Zakres tematyczny:
Zagadnienia ogólne – aspekty z zakresu prawa cywilnego.
- Zasada swobody umów.
- Pozycja prawna wierzyciela.
- Pozycja prawna dłużnika.
- Świadczenie pieniężne jako świadczenie.
- Znaczenie terminu płatności.
Terminy płatności w obrocie gospodarczym.
- Cel regulacji.
- Zakres podmiotowy zastosowania.
- Znaczenie pozycji prawnej dłużnika dla terminów płatności.
- Jak postępować w przypadku gdy dłużnika jest podmiotem prywatnym ?
- Jak postępować w przypadku gdy dłużnika jest podmiotem publicznym ?
- Znaczenie pozycji prawnej wierzyciela dla terminów płatności ?
- Jak postępować w przypadku gdy wierzyciel jest dużym przedsiębiorcą ?
- Jak postępować w przypadku gdy wierzyciel nie jest dużym przedsiębiorcą ?
- Jak postępować w przypadku gdy wierzyciel jest podmiotem publicznym innym niż podmiot leczniczy ?
- Jak postępować w przypadku gdy wierzyciel jest podmiotem leczniczym ?
- Zasady badania statusu wierzyciela oraz dłużnika.
- Znaczenie oświadczeń.
- Domniemania wynikające ze złożonych oświadczeń.
- Znaczenie zapisów umownych.
- Kiedy ma miejsce pokrzywdzenie wierzyciela ?
- Kiedy postanowienia umowne w zakresie terminów płatności należy uznać za nieważne ?
- Terminy płatności umowne a terminy płatności wynikające z ustawy.
- Zasady naliczania odsetek. Co w przypadku braku naliczania odsetek ?
- Prawo odstąpienia od umowy oraz prawo wypowiedzenia umowy.
- Rekompensaty.
- Obowiązki sprawozdawcze.
Skutki w CIT i PIT.
- Kiedy korekta podstawy opodatkowania ?
- Kiedy korekta straty na źródle przychodów ?
- Kiedy korekta w rozliczeniu rocznym ?
- Kiedy korekta w rozliczeniu miesięcznym ?
- Korekta w przypadku wierzyciela.
- Korekta w przypadku dłużnika.
- Kiedy uprawnienie ?
- Kiedy obowiązek ?
- Co w przypadku gdy podstawa opodatkowania albo strata na źródle przychodów są niewystarczające do dokonania korekty ?
- Warunki formalne.
- Co w przypadku gdy wierzytelności zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów ? Odpisy aktualizujące na wierzytelności. Wierzytelności odpisane jako nieściągalne. Znaczenie uprawdopodobnienia. Znaczenie udokumentowania. Wierzytelności umorzone. Straty z tytułu zbycia wierzytelności. Wierzytelności przedawnione.
- Jak postępowania w przypadku produkcji albo handlu ?
- Zasady dokonywania korekty powrotnej.
Skutki w VAT.
- Ulga na złe długi.
- Sytuacja wierzyciela.
- Sytuacja dłużnika.
- Kiedy uprawnienia ?
- Kiedy obowiązek ?
- Warunki formalne.
- Zasady dokonywania korekty powrotnej.
- Ulga na złe długi w VAT a ulga na złe długi w CIT i PT.
- Znaczenie zmian w terminach płatności w obrocie gospodarczym.
- Podzielona płatność.
- Podzielona płatność obligatoryjna.
- Podzielona płatność fakultatywna.
- Obowiązki dostawcy towarów / świadczącego usługę.
- Obowiązki nabywcy towarów / kupującego usługę.
- Rachunek podstawowy a rachunek VAT.
- Dedykowany komunikat przelewu.
- Przelewy w paczkach.
- Sankcje dla dostawcy towarów / świadczącego usługę.
- Sankcje dla nabywcy towarów / kupującego usługę.
- Podzielona płatność a korekta kosztów uzyskania przychodów.
- Regulacja przejściowe.
- Elektroniczny rejestr podatników VAT.
- Obowiązek płatności na rachunki bankowe zgłoszone do urzędu skarbowego.
- Obowiązek płatności na rachunki bankowe zgłoszone do urzędu skarbowego a korekta kosztów uzyskania przychodów.
- Regulacja przejściowe.
- Kiedy solidarna odpowiedzialność ?
- Znaczenie zawiadomienia.
Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego.
Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu. Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy. Czas trwania kursu wynosi 7 godzin lekcyjnych plus 1 godzina na konsultacje indywidualne ze słuchaczami kursu.
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na kursie będzie nabycie umiejętności polegających na:
-doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
-wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
-przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Osoba która zaliczyła kurs otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 22 ust.3 Rozp.MEN z dnia 19 marca 2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U.2019.652).
Warunki płatności:
Płatnik zobowiązuje się do zapłaty za szkolenie w terminie ustalonym przez Organizatora.
Informacja o kadrze
Wykładowca: Marcin Górski, Adwokat, Doradca Podatkowy.
Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie, ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, zdał egzamin na doradcę podatkowego. Pracował dla Artur Andersen Polska sp. z o.o. i Artur Andersen sp. z o.o. – dział podatkowy oraz dla Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy sp. z o.o. (ISP). W ramach swojej praktyki doradzał Klientom z punktu widzenia podatkowego i prawnego w skomplikowanych transakcjach gospodarczych (restrukturyzacja prowadzonej działalności gospodarczej) oraz reprezentował Klientów w spektakularnych sporach z organami podatkowymi. Posiada bogate doświadczenie w zakresie audytów podatkowych oraz dokumentacji transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi. Pan Marcin posiada doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorców w takich branżach jak: przemysł ciężki, hutnictwo, wodociągi i gospodarka odpadami, energetyka, branża budowlana i deweloperska, branża auto-moto, branża IT, finanse.
Dane Kontaktowe:
SKwP Oddział w Nowym Targu
Ul. Mickiewicza 2a
tel. 18 264-87-80
tel. kom. 530 682 665, 574 604 202
UWAGA:
W związku z wprowadzeniem systemu teleinformatycznego od 14.08.2019r. obowiązuje wyłącznie zgłoszenie elektroniczne na kurs. Uprzejmie prosimy o wypełnienie elektronicznego formularza zgłoszenia (oraz ankiety), które znajduje się w zakładce "zgłoszenia online" obok opisu szkolenia, lub poprzez opcję "zapisz się". Dotychczasowe karty zgłoszeń nie będą obowiązywać.
Zapytaj o szkolenie
tel. 18 264 87 80
e-mail: skwp@skwp.nowytarg.org
Biuro czynne:
poniedziałek - piątek 8.00 - 14.30
Nie znalazłeś oferty dla siebie?
Poinformuj nas jakiego szkolenia szukasz: skwp@skwp.nowytarg.org